Follow Dashboard
SAYA AGEN SAH PRODUK AYUS. SAYA JUGA MENJUAL PELBAGAI PRODUK KESIHATAN DAN KECANTIKAN.
SILA TEKAN BUTTON DI BAWAH UNTUK MELIHAT PRODUK YANG SAYA JUAL. SEMUANYA HARGA AMAT RENDAH DARI HARGA PASARAN.
Perjalanan Hidup

Baby Lagi
Kanak Riang
Anak Dara
Graduate
Bertunang
Solemnization Day
Reception Day
Baby Boy : 21 Mac 2014
Nik Muhammad Firash
1 hari | 3.6kg | 50cm
1 Bulan | 3.73kg | 53cm
2 Bulan | 5kg | 55cm
3 Bulan | 6kg | 59cm
Hasil nukilan Deya
HANYA TGGAL KENANGAN

Kisah nie mgenai cinta diantara si adam (daus) dn hawa (wawa). Hubungan mreka tlah tejalin slama 11 tawun. Mereka juge turut bjanji akn sehidup smati wlu apepn tejadi. Bgi daus, wawa la bidadari, wawa la permata, wawa la bunga. Sifat wawa yg lemah lembut, cantek, romantik, tlah menarik ati daus. Pekenalan nie juge tlah direstui oleh parents wawa. Wawa merupekan anak berada manakala daus hnye la ank kampung yg berasal dri johor. daus da lame brhasrat tuk meminang dn menikah dgn wawa. Tpi keadaan kewangan nye ta stabil n blum dpt keje tetap, dye ta dpt buat ape2Musim silih bganti, ari bganti ari. Namun tiade juge reaksi dri daus.


Kini hubungan mreka genap 12 tawun. Sikap wawa da mule brubah. kekadang, wawa merase jijik dgn keadaan daus yg ta berharta 2 dn sering rendah2 kn daus. Dibentak2 nye daus ta pndai cari duit. Kesian daus. Dia hnye mendiamkn diri tnpa seucap kate pn pabila dperlakukn bgtu. wlupn wawa da brubah, bgi daus, cinta dlm aty nye thadap wawa ta pnah brubah.Bermula laa kisah mereka di cini..........'Kring! Kring! Kring! Hp daus berdering. Elo! Suara pmpuan kedengaran. Segera daus btanye, 'nape nie syg? jerit mcm nie. syg ade masala..?'. wawa mnjawab 'dah! jgn bersayang2! wawa na kte jmpe kt tmpat biase! kul 5pm rinie k!' 'daus bekate, syg.. jgn la jerit2 cmnie. ape la salah abg kali nie syg..?'. wawa jwb lgi 'ta phm ckp owg ke! tggu wawa kt tmpat biase!'. Wawa trus off hp nye. Daus tepinge2 dn atinye ta tenteram. otaknye ta brenti2 mncari2 kesalahannye 2. jam menunjukkan kul 4.38pm. daus sgera besiap tuk betemu pmpuan yg dipuja2 nye cmpai arini.. Beberapa minit kemdian, jam tepat kul 5pm. Tpi daus msh dirumah. cpt2 daus mlangkah kua uma dn memecut laju kretanye.10 minit blalu.... namun daus ta smpai tmpat yg dituju. atinye memberontak2 maw cpat. Hp daus berdering lgi. pggilan dtg dri wawa. daus ta cmpat agkat, da missed cll. dlm atinye myakinkn 'abesla aku kali nie! ngamuk sakan la wawa nti'.


15minit kemdian, smpai juge daus ke tmpt yg dituju. dri jaoh daus da nmpk muke wawa merah pdm menahan mara. masam mcm cuke. mcm na mkn daus pn ade! daus begegas ke wawa. blum cmpt kate ape2 lgi, wawa da jerit 'apsal u lambat hah! u taw i da tggu kt cnie dkt stgah jam!'.

daus mnjawab; 'maafla syg. tdi jem kt jalan raye. maaf ye syg'. daus cube wat wawa senyum. malah sebaliknye. daus dibentak2 habis-habisan.

wawa; jalan jem ke, u pegi dating ngn pmpuan laen?!!.daus tekejut dgn ape yg didgrnye tdi. 'syg! ape syg merepek nie..? ble mase lak abg kua nan pmpuan laen..? abg hnye ade syg. abg cintakn syg sowg je....'. wawa truskn lgi.

wawa; u jgn na tpu i laa! kwn i nmpak u pegang2 tgn pmpuan mane ntah! ey! cermin sket la diri u 2. da la miskin. harta xde! ade aty na pasang pmpuan len blakang wawa. laki jenis ape u nie...????daus da mule saket aty dgr kate2 fitnah dri mulut wawa. daus cpt2 menafikn ape yg wawa ckp tdi.

daus; syg! syg jgn tduh abg bkn2! abg ta pnah wat sumer 2 syg. abg hnye akn kua dgn syg je. abg ta pnah kua nan pmpuan len! syg da melampau!

wawa; ah! u mmg mate keranjang. laki ta guna! mcm2 wawa bgi kt u. maseh ta ckup ke! wawa nie ta ckup canteq ke! ape lgi yg u nak! law mcm nie la, lebeyh baek kte putus!

daus; syg syg! jgn wat abg cmnie. jgn ptuskn hubungan yg da lame tejalin nie. syg taleh tduh abg cmnie. abg hnye ade syg. pecayela abg, syg.

wawa; dah! wawa tanak dgr lgi. lebeyh bek kte putus! dripade wawa kene tpu abes-abesan nan u! pegi u dri cnie! pegii!!!

daus; uhuuu law 2 kputusan syg, baekla. abg akn pergi dri idup syg. tpi pcayela.. abg hanye cintakn syg. hanye syg dlm aty abg. halalknla mkn mnum abg. jgn lupekn kenangan kte bsame. aku tetap cintakn syg!!

daus pn belalu pegi dgn prasaan kecewa, fruz abes, sedeyh, n mcm2. fikirannye melayang memikirkn hal yg blaku thadapnye. dye lupe yg dye sdg memandu. dye berkhayal tringtkn kata2 wawa tdi.

tiba-tiba.................DAMMM!!!!! sebuah kete yg klua dri simpang melanggar kete daus dgn kuat skali. kemalangan yg menimpanye tlalu dasyat. kreta daus hancur terok! daus mgalami pndarahan yg truk skali. keadaan nye koma. pemandu yg tenmpak kemalangan tesebut, sgera mmbawa nye ke hospital. malangnye....... Allah lebeyh sygkn daus. daus mghembuskn nafas terakhirnye tanda dye kembali ke rahmatullah.
pihak hospital sgera menelefon num hp wawa yg dijmpai di dlm dompet daus.slpas saje wawa mndgr brite kematian daus, lelaki yg dicintainya, jantungnye seakan berenti! wawa tekejut mndgr brite tesebut. cpt2 wawa melangkah klua dgn bdnnye yg lemah. dlm pejalanan dye ke hospital, ta abes2 wawa bckp 'abg! maafkn syg! maafkn syg!. 2 saje kate2 yg dye sebut.


sesampai je wawa ke hospital, phak hospital mnunjukkan mayat daus di bilik mayat. hmpir rebah tubuh wawa melihatnya. wawa bekate smbil menanges. 'maafkn syg krna keterlaluan thdp abg. maaf kn syg, abg. nape abg tggalkn syg? nape abg ? dlu kte da bjanji akn idup bsame hingga akhr hayat. nape abg! bgun abg! bangun!'pihak hospital cpt2 tenangkn wawa dn mengiringnye kuar dri blik mayat. wawa duk ats kusi yg hmpir dgn bilik mayat. kwn nye dri jaoh mlihat keadaan wawa, sgera blari menuju ke arahnye... wawa trus memeluk kwnnye smbil bckp 'dye da tggalkn aku! slamenyeee lia! slamenyee!' kwnnye lia tenangkn wawa smbil bekate dgn suara yg tesekat2.

lia; se...se...sebenarnye wawa..... cite yg daus kua nan pmpuan laen 2, sumer nye ta btul! daus ta besalah pn. daus hnye setia nan kau! maafkn aku wawa. aku cemburu nan hbungan korg. sbb 2 aku wat cmtu! skang aku btul2 nyesal wawa! aku nyesal! maafkn aku'

wawa tesentak dgn pengakuan lia. Dye bgai kn ta pecaye dgn ape yg didengarnye. smbil menangis teresak2 dn suara yg sgt pelahan..

wawa; cmpai ati ko buat aku mcm nie lia! kau la sahabat mati aku! tpi knape ko wat aku mcm nie..? skang daus da tader.. kt sape lgi aku na mnumpang kasih! dye da tggalkn aku lia. dye takan kembali lgi. kau bleh kmbali kn dyee! kaw boleh..??!

dgn muke yg sgt nyesal, lia bkate smbil menangis..

lia; maafkan aku wawa. aku menyesal! maafkn aku.

sunyi selepas 2.. tiada 1 patah pn yg kua dri mulut mreka. tibe2 wawa besuara.'tggalkn aku dn jgn crik aku lgi. aku tamao ade kwn mcm kau. pegi3!!'lalu lia bkate smbil pgang tgn wawa..'wawa.....'cpt2 wawa tepis tgan lia. dn mghalaunye dri idup wawa.lia belalu pegi mmbawa penyesalan. lia tekad takan maafkn diri nye krna da hancurkn kebahagiaan kwn baeknye sndri.....

mayat daus da slamat dikebumikan. wawa pulang dgn kesedihan dn penyesalan. tringat dye akn sikapnye thadap daus slama nie. betawun2 wawa ta dpt lupekn daus, lelaki yg dicintainya. smua knangan bsama daus, tetap wawa pahatkn dlm aty. bgi dye, daus lelaki yg pling baek dlm idupnyee.. tpi sayang, jodohnye tiada tuk bsama daus. setiap ari dye akn tulis kt diarinye... 'SAYANG TETAP CINTA ABG!'


***************************************


pengajaran: trime la kekaseh anda seadanyee.. cinta 2 bkn tuk di beli dgn wang rggit.hargaila dye. kasihila dye. cintaila dye. yakinkn diri bhwa dye la cinta sejati kte. dn jgn pnah ase ragu2 dlm hubungan anda :D


***************************************


 SILA TGGALKAN KUMEN ANDA MENGENAI CRITE DEYA NIE EA


Old things | New things